روش های رایج تصفیه آب

روش های رایج تصفیه آب خانگی چیست ؟

چرا باید تصفیه آب خانگی داشته باشیم ؟

ما هر روز آب مصرف می کنیم و آب نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. پخت و پز، استحمام و انجام بسیاری از کارها نیازمند داشتن آب است. ما هر روز آب می نوشیم و از این موهبت الهی لذت می بریم اما از کیفیت آن اطلاعاتی نداریم.

روش های رایج تصفیه آب خانگی

بسیاری از افراد به دلیل اینکه اطلاعات چندانی از تصفیه آب ندارند علاقلانه تلاش می کنند تا آب مورد نیازشان را تصفیه کنند، این روزها باورهای غلطی در مورد دستگاه تصفیه آب در جامعه شایع شده است که هیچکدام پایه علمی درستی ندارد. در ادامه سعی داریم اطلاعاتی هر چند مختصر در مورد روش های تصفیه آب خانگی به شما معرفی کنیم.

انتخاب هایی که در خرید تصفیه آب خانگی داریم

چندین مدل سیستم فیلتراسیون در بازار وجود دارد. تنوع محصولات تصفیه آب خانگی در بازار باعث شده تا انتخاب بهترین گزینه برای مشتریان سخت شود. دستگاه های تصفیه آب نقاط ضعف و قوت خود را دارا هستند. در ادامه سعی داریم اطلاعات بیشتری در مورد فرایند دستگاه های تصفیه آب خانگی به شما ارائه دهیم.

چند دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس را به شما معرفی می کنیم :

  • دستگاه تصفیه آب سافت واتر
  • دستگاه تصفیه آب آکوا واتر
  • دستگاه تصفیه آب سافت واتر کیسی
  • دستگاه تصفیه آب فلوکستک
  • دستگاه تصفیه آب سی سی کا

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

اسمز معکوس یکی از روش های فیلتراسیون می باشد، این روش جهت نمک زدایی از آب دریا به کار گرفته می شود. زمانیکه قابلیت های آلاینده این روش شناخته شد، اسمز معکوس به صورت تجاری برای تصفیه آب خانگی تولید شد.

فرآیند اسمز معکوس

این فرآیند وابسته به یک غشای نیمه تراوا می باشد که آب تحت فشار از خلال آن عبور می کند. فرآیند اسمز معکوس برعکس فرایند اسمز طبیعی آب عمل می کند. قبلا در متن فرآیند اسمز معکوس اطلاعاتی در این مورد داده شده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه نمایید.

در واقع همانطور که در پست اسمز معکوس توضیح دادیم اسمز یک فرآیند تمایل آب می باشد که در صورت وجود یک غشای نیمه تراوا، آب از محلول رقیق نمک به محلول غلیظ نمک، انتقال می یابد تا غلظت نمک را به تعادل برساند. مولکوهای نمک به صورت فیزیکی بزرگتر از مولکوهای آب هستند و به همین خاطر غشاء اجازه غبور آنها را نمی دهد و به همین دلیل آب نمک زدایی می شود و در یک سمت آب پر نمک و در سمت دیگر آب نمک زدایی شده قرار می گیرد.

در واقع می توان گفت که روش اسمز معکوس بهترین روش در تصفیه آب خانگی می باشد.

نتیجه گیری

تمامی سیستم های تصفیه آب دارای مزایا و معایب خاص خود هستند، در بسیاری از سیستم های تصفیه آب خانگی آب ابتدا مراحل کامل فیلتراسیون را می گذراند و مواد شیمیایی را از دست می دهد. سپس در مرحله اسمز معکوس کلیه ناخالصی ها و مواد محلول در آب از جمله نیترات ها حذف می شوند.

مجموعه جرعه ارائه دهنده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی و فیلترهای مورد نیاز در دستگاه های تصفیه آب برای شما می باشد

در صورتیکه سوال یا سفارشی دارید می توانید از طریق ایمیل info@jorae.ir و شماره واتس آپ 09150088702 ارتباط برقرار نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

برای مشاوره تماس بگیرید