تفاوت هوزینگ مات و شفاف در دستگاه تصفیه آب

تفاوت هوزینگ مات و شفاف

تفاوت هوزینگ مات و شفاف در تصفیه آب

فیلتر شماره 1-2-3 در تصفیه آب خانگی در داخل محفظه ای با نام هوزینگ قرار می گیرند. این محفظه ها که هوزینگ نامیده شده اند از نظر ظاهری به دو صورت مات و شفاف ساخته شده اند. ساختار این هوزینگ ها در بیشتر دستگاه های تصفیه آب خانگی شبیه هم می باشد. هوزینگ ها دارای هد، بدنه، محل ورود و خروج آب، اورینگ و رزوه هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تفاوت هوزینگ مات و شفاف در دستگاه تصفیه آب خانگی برای شما مطرح نماییم.

چرا برای فیلتر شماره یک هوزینگ شفاف قرار می دهیم؟

مطابق با استانداردهای جهانی، فیلتر شماره یک تصفیه آب خانگی یا فیلتر الیافی باید در هوزینگ شفاف قرار داده شود. هوزینگ فیلتر شماره یک را شفاف انتخاب می کنیم تا بتوانیم تغیر رنگ و آلودگی فیلتر را در طی زمان مشاهده نماییم. اگر این فیلتر را شفاف انتخاب کنیم می توانیم زمان تعویض آن را بهتر تشخیص دهیم.

تفاوت هوزینگ مات و شفاف

هوزینگ شفاف در تصفیه آب نسبت به هوزینگ مات انعطاف کمتری داشته ولی در عین حال شکننده تر است، لازم به ذکر است که این روزها با توجه به درخواست بیشتر این هوزینگ ها نمونه های نشکن آن نیز در بازار موجود می باشد.

معایب هوزینگ شفاف نسبت به مات

یکی از عیب های هوزینگ شفاف نسبت به نوع مات، این است که بدلیل شفاف بودن، نور خورشید و نورهای محیط را از خود عبور می دهد و در نتیجه باعث ایجاد باکتری، ویروس و تکثیر جلبک در آن می شود.

برای جلوگیری از این مشکل باید دستگاه تصفیه آب خانگی را در زیر سینک دستشویی قرار دهیم تا مانع ورود نور مستقیم خورشید شود.

تفاوت هوزینگ مات و شفاف (3)

چرا هوزینگ فیلتر کربن را مات انتخاب می کنیم ؟

هوزینگ فیلتر شماره 2 و 3 یا همان فیلتر کربن را اغلب مات می سازند، با دیدن فیلتر کربن نمی توانیم زمان مناسب برای تعویض آن را تشخیص دهیم بنابراین لازم نیست که هوزینگ فیلتر کربن شفاف باشد.

ویژگی هوزینگ مات در تصفیه آب

از ویژگی های این هوزینگ می توان به انعطاف پذیر بودن و مقاوم بودن آن نسبت به هوزینگ شفاف اشاره کرد، احتمال شکستن و ترک خوردن آن نسبت به نوع شفاف کمتر می باشد. هوزینگ مات نور و نورهای محیطی را از خود عبور نمی دهد بنابراین مانع رشد باکتری و جلبک ها در درون هوزینگ می شود.

تصفیه آب جرعه

مجموعه جرعه قصد دارد برای اینکه بهترین تصفیه آب را با بهترین کارایی تهیه نمایید به شما خدمات مشاوره رایگان ارائه نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

برای مشاوره تماس بگیرید