تصفیه آب چیست

تصفیه آب چیست ؟

آیا شما به تصفیه آب خانگی نیاز دارید؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که به هر نوع سیستم یا فرآیندی که مواد آلاینده و ذرات را از آب حذف نماید تصفیه آب می گوییم.

یک دستگاه تصفیه آب تمامی ناخالصی ها را از آب حذف نمی کند، در واقع هر سیستمی که قادر باشد تا هر مقدار از ذرات، باکتری ها و رسوب را از آب حذف نماید می توان تصفیه آب نامگذاری کرد.

انواع فیلترها در تصفیه آب چیست ؟

دستگاه تصفیه آب دارای چندین فیلتر می باشد که این دستگاه را سیستم فیلتراسیون نیز می نامیم. فیلترهای دستگاه تصفیه آب عبارتند از :

فیلتر الیافی یا فیلتر P.Pبا قابلیت جلوگیری از عبور املاح درشت که با چشم غیر مسلح قادر به دیدن آنها هستیم می باشد.

فیلتر کربن اکتیو، فیلتر گرانول فعال، فیلتر کربن فعال، فیلتر کربن گرانول که به جهت حذف آلاینده های شیمیایی می باشد.

فیلتر کربن بلاک یا کارتریج کربن فشرده به جهت کاهش سختی آب به کار می رود.

فیلتر ممبران به جهت حذف باکتری ها، انگل ها و تک یاخته ها به کار می رود.

در سیستم تصفیه آب از فیلترهای نوری فرابنفش یا فیلترهای ضد باکتری و .. نیز استفاده می شود.

فرایند تصفیه آب

ممکن است دستگاه تصفیه آب بر اساس فرآیند اسمزی طراحی شود که دقت بسیار بالاتری دارد. این روزها با توجه به ناخالصی هایی که در آب شهری هست دستگاه تصفیه آب خانگی به اندازه دستگاه های تصفیه آب صنعتی مورد توجه قرار گرفته است.

امروزه بسیاری از وسایل خانگی مثل یخچال ساید بای ساید و فریزر ها طوری طراحی شده انده که خاصیت فیلتراسیون آب را دارا هستند.

سیستم های تصفیه آب به جهت بهبود و افزایش کیفیت آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

در مواردی که از آب چاه استفاده می شود یا آب مصرفی شما سخت است، ذرات و رسوبات بیشتری در آن وجود دارد و همین باعث می شود تا فیلتر آب خیلی سریع نیاز به تعویض داشته باشد. مراقبت و نگهداری از فیلترهای تصفیه آب بخش مهمی در فرایند فیلتراسیون می باشد.

سیستم های تصفیه آب از نظر قیمت، سایز، نصب و راه اندازی و عملکرد متفاوت هستند ولی همه آنها جهت بهبود کیفیت آب آشامیدنی عمل می کنند.

تصفیه آب جرعه

مجموعه جرعه ارائه دهنده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی، فیلترهای تصفیه آب و نصب رایگان دستگاه های تصفیه آب در مشهد می باشد. در صورتیکه سوالی داشتید از طریق شماره های ذیل با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

09159966955 – 09150088702

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

برای مشاوره تماس بگیرید